Eet je fit met lentegroenten

Lentegroenten zijn natuurlijk gewoon lekker, maar ze leveren ook vitamines, mineralen en vezels die je nodig hebt om gezond te blijven. Wat zit erin?

Spinazie

Pept de rode bloedcellen op
Tekenfilmheld Popeye the Sailorman klokt een blik spinazie naar binnen en kan daarna elke tegenslag aan. Ook wij mogen spinazie best wat vaker op tafel zetten. De blaadjes bevatten veel foliumzuur (belangrijk voor de aanmaak van rode bloedcellen) en veel ijzer (dat je nodig hebt voor het aanmaken van hemo­globine, een onderdeel van de rode bloedcellen). Rode bloedcellen vervoeren zuurstof door het lichaam. Spinazie bevat daarnaast anti­oxidanten, kalium, calcium, fosfor en magnesium. Lees verder….

Afvallen: de 8 gouden regels


Zoek veranderingen die je volhoudt. Wil je er een paar kilogram af of misschien wel veel kilo’s? Dit zijn de gouden basisregels die dan onontbeerlijk zijn.

1. Zoek je eigen weg

Iedereen is anders. Het dieet met eiwitshakes dat voor je buurvrouw perfect werkt, houd jij misschien niet vol. Terwijl je collega blij wordt van een grote salade bij de lunch, snak jij naar een boterham. Zoek dus de manier van afvallen die uiteindelijk het best past bij jou en bij je leven. Dat betekent natuurlijk niet dat je niks verandert. Als je af wilt vallen, zul je je eetgewoontes moeten aanpassen. Ga op zoek naar de veranderingen die jij goed vol houdt.
2. Laat de lege calorieën weg
3. Drink veel water
4. Eet veel eiwitten en vezels
5. Beweeg een uur per dag
6. Groenten zijn top
7. Blijf écht eten
8. Geef de moed niet op Lees verder….